Tänään kaikki on mennyt heti aamusta päin persiitä, ensinnäkin mies kuulemma "unohti" aukassa aamulla koiralle takaoven että tämä olisi päässyt pissalle, jouduin sitten heräämään ennen kuutta ihan vaan päästääkseni Pennin minuutiksi ulos... Unenpäästä oli sen jälkeen hankala saada kiinni ja juuri kun tuntui että silmät nukahtaa niin tyttö heräsi, juuri ennen seiskaa... en sitten ehtinyt nukahtaa.

Ulos ei päästy kun sielä on tänään ollut ihan kamala myrsky, no se meinas sitä että lapset nukahti päikyille jo klo 11 tai vähän aikaisemminkin. Ja juuri kun olin nukahtamaisillaan päikyille niin tottakai pojan unet loppui ja se niistä unista, soitin miehelle töihin ja valitin kun on niin huono olo ja väsyttää ja se puhelu meni ihan tappeluksi. No miehen tultua töistä lähdimme kotipizzaan syömään koska minun voimilla ei todellakaan tällä hetkellä kokata yhtään niin mitään niin eiköhän kotipizzan pihalla lentäny laatta ihan kaaressa kun auton oven sain auki. Pizza ei sitten oikein maistunu vaikka toki sen tilasin.

Ja eräs kamuseni tässä yks päivä kertoi kuinka hällä kuulemma on "varaa" olla menemättä töihin ja sen uskon, voi että on varmasti mukavaa lojua miehen kanssa kotona (mies ei mene töihin vaikka niitä ois, kuulemma milloin mikäkin flunssa) kun heidän lapset ovat hoidossa, mitä tuota hyvää kokopäivähoitoa perumaan kun EIHÄN SE MAKSA JUURI MITÄÄN. Voi vittu että tällä hetkellä sapettaa tuollaiset saamattomat laiskat ihmiset, mitä sikiävät jos eivät jaksa lapsiansa hoitaa. Kerhossakin eräs mamma oli laittanut esikoisen hoitoon jotta saa olla rauhassa loppuraskauden mitä on jäljellä 3kk ja kuulemma esikoisen hoito jatkuu että tämä mamma saa olla myös sitten syntyneen vauvan kanssa rauhassa, en ole edes miettiny että laittaisin yhden lapsistani hoitoon ihan vaan sen takia kun en nyt vaan jaksa. Ja kaikista huvittavinta on että tämän meidän "ystäväpariskunnan" miespuoliskolla on vauvakuume, kuulemma oikein  kovakin... no on kai vittu ku yhtään eivät edellisiä lapsia hoida ja kotona vaan mähötään...luulen että se vauva menis heti synnäriltä hoitoon jos se vaan ois mahollista. Ja mulle on ihan sama vaikka jos tämä "ystäväiseni" näkisikin tämän tekstin, mie olen ihminen joka kertoo kaikki asiat päin pläsiä ja tämänkin mielipiteeni olen tehnyt heille jo selväksi.

Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä Nina Mikkosen kanssa, parempi äiti hoitaa lapset kotona ja minun on pakko olla hyvä äiti kun hoidan lapset kotona vaikka joka päivä väsyttää ja oksettaa ja samalla jaksan silti olla todella kiitollinen tästä raskaudesta ja olen kiitollinen lapsista yleensäkin, mutta joskus on huonoja päiviä ja tänään oli/on sellainen. Onneksi minun äitee tulee tänään meille ja on maanantaihin asti.

Ei mitään henkilökohtaista silleen kelleen kuiteskaan. Mielipiteitä on monia. Omasta mielestä olen tällähetkellä todellinen superäiti, sitäpaitsi sain aamulla siivottua Silmänisku

rv 11+3